Saturday, January 28, 2012

Oriental Magpie-Robin -Birds in Thailand


After sewing pillow cases for the last 1,5 weeks I have finally found some time to look at my pictures of Thailand. This is the first one that I wanted to look at. It was a little birdie that joined us by the pool of our hotel in Bangkok. I said: "Hey, that looks like a magpie and moves like a robin!" I looked it up in the guide I had with me at-all-times. And whatdoyouknow... and it's called an Oriental Magpie-Robin! How original, but then again, why think of a difficult name when this says it all. It is like a miniature magpie.

Na anderhalve week kussenhoezen naaien heb ik eindelijk tijd gevonden om naar mijn foto's van Thailand te kijken. Dit is de eerste waar ik naar wilde kijken. Het was een klein vogeltje dat bij ons zat aan het zwembad van ons hotel in Bangkok. Ik riep uit: "Heee dat lijkt wel een ekster en hij beweegt als een roodborstje!"Ik zocht het gelijk op in mijn vogelgidsje dat ik -heel-de-tijd bij me had. En wat denk je? Het heet een Orientel Magpie-Robin (orientaalse ekster-roodborst) maar Dayallijster in het Nederlands. Erg origineel de Magpie-robin, maar ja, waarom zou je een moeilijke naam bedenken als deze alles zegt? Het is net een mini ekstertje.

1 comment:

cr-mics said...

Haha, je krijgt er al een internationaal eksteroog voor, voor al dat vogelspotten!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails