Sunday, July 18, 2010

Freedom! And a day in my garden.

A few months back a received a job offer and after thinking it through I have decided to return to my previous employer. It is a ladies wear manufacterer, but I will now fill the position of Head of Design. An enormous challenge and I am very proud to be asked to do this. I have missed fashion when I did my bird illustration, and missed something really true to my heart like the birds are, when I was only a fashion designer. Right now I hope to have found the perfect combination. To find a challenge in the area of management, fashion design and still feel my freedom when I draw my birds. Adjusting to this new tripod in my life took some time, but I think I am getting the hang of it. I have redesigned my studio so I have easy access to my birds, but can also spend a day figuring out what to design for next season. it does take off a lot of stress of having to sell my things and although I have less free time, I feel to have gained more freedom! So lying in the grass of my backyard, with the sparrows above me in our trees feels so much better now.


My plans for my birds stay unaltered. I have made more new pillows, and other new products will be added soon.
Here's the first: Art for your garden! Sure, now the weather is still lovely and sunny, you see loads of flowers all over to brighten your day. But be prepared for what will happen this fall. Then you will need some colour to keep the blues away!
All my birds can be printed on this sturdy wind/rain/sunproof material. Any size or shape is possible. Pictured here is the european Robin 1x1 meters/ a little over a sqaure yard. Price for then screen pictured:65 USD/50EUR (excl shipping)
Inquiries:Mirthquake at gmail.com


Een tijdje terug ben ik door mijn vorige werkgever gevraagd terug te keren, en na goed nadenken heb ik de sprong gewaagd. Het is een leverancier in de dames fashion en ik ben hoofd van de styling afdeling geworden. Een enorme eer. Ik mis ontwerpen als ik alleen zou illustreren en heb iets dicht bij mijn hart nodig zoals mijn vogels. Nu hoop ik de perfecte combinatie van Managment, vogels, en fashion te hebben gevonden. Het heeft even geduurd voor ik deze driepoot onder controle had, maar ik heb er een goed gevoel over. Ik heb mijn sutdio weer eens omgebouwd zodat ik snel kan wisselen tussen voorjaar 2011 fashion en mijn vogels. Al heb ik minder tijd, ik kan met meer plezier werken aan mijn vogels, en voel er meer vrijheid bij. Dus als ik nu in mijn achtertuin lig met de mussen die boven me kwetteren, voelt dat veel beter!

Mijn grote plannen zijn onveranderd wat betreft mijn vogels: Er zijn weer wat nieuwe kussens bij, ik heb ook nog nieuwe producten gevonden die ik ga toevoegen. De eerste, een tuindoek: kunst in je achtertuin! Nu ziet het er nog vrolijk en kleurrijk uit in je achtertuin, bloemen en de zon, maar wacht maar tot het najaar komt: Dit tuinzeil houdt de blues op afstand en helpt je de kleurloze seizoenen die nog komen door. Al mijn vogels zijn te bestellen op dit stevige regen-, wind- en zonbestendige doek. Iedere maat of vorm is mogelijk. Hierboven zie je de roodborst op1x1 meter. Prijs van dit voorbeeld: 50 Euro excl. verzenden.
Mail naar: mirthquake at gmail.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails