Friday, February 12, 2010

Blue jay is missing his feet

I know he is not quite finished yet, but I always say to myself that I want to show the creative process on my blog and still forget to when I am actually IN the process.
Well what this does tell you, is that I make the feet at the last stage. And the background too. I was taught to always first fill in the background at art class, but I am now rebelling against that rule.
I always start with the idea of which bird I want to draw and as a final touch how I want the background to look. Of course I have a general idea already. I remember one specific Blue Jay when we were in the Adirondacks. The weather was getting a little better, and we've just spend the night at Art's B&B The Cinnamon Bear in Inlet NY. A lovely place where we met Art who is ultra friendly and told us all about the area, the USA and his family. We were driving towards Vermont with the fresh good memories still in our head when we saw a Blue Jay cross the road and look at us. It was very quiet and there were no cars in sight so we decided to put the car in reverse and try to check this little prince out. Because that was what he looked like, bright and decorated, almost unreal in the middle of all the bright orange and yellow birch trees. For me the whole picture was complete. The good memories, the wonderful nature around us. A perfect world. So now I want to show this prince on his throne(being a telephone post) with all the orange foliage surrounding him.

Ik weet het, hij is nog niet helemaal af, en ik zeg altijd tegen mezelf dat ik het hele creative process ook wil tonen op mijn blog, maar als ik er midden in zit vergeet ik het weer. Maar wat dit je in elk geval wel zegt is dat ik zijn voetjes op het laatst invul. En de achtergrond ook. Tijdens teken-les werd me geleerd eerst te beginnen met de achtergrond, maar nu kom ik daar dus tegen in opstand.
Ik begin met inspiratie voor een bepaalde vogel, en dan denk ik na over de achtergrond. Natuurlijk heb ik al wel een idee. Ik moet steeds denken aan een specifieke Blauwe gaai die ik heb gezien in de Adirondacks upstate New York. Het weer werd beter en we hadden net geslapen bij Art's B&B The Cinnamon Bear in Inlet. Een gezellige plek waar Art ons vertelde over de omgeving, Amerika en zijn familie. We reden richting Vermont met de herinneringen die we net hadden aangemaakt toen we een Blauwe gaai de weg over zagen steken. Hij keek ons aan, en omdat het niet druk was reden we een stukje achteruit om 'm te bekijken. Hij zag eruit als een prinsje. Fel gekleurd en gedecoreerd bijna onwerkelijk tegen de oranje/gele achtergrond van berkenbomen. Het plaatje was compleet. Goede herinneringen, de prachtige natuur, alles was perfect! Het leidde ertoe dat ik deze prins op zijn troon(een telefoonpaal) wil portretteren omgeven door de prachtige herfst kleuren.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails