Sunday, March 8, 2009

The Tit Gang

Blue tits are the sweetest, they aren't quite as cheeky as the Great tits are, but still very active and funny to watch. I am a little hestitant to be talking about blue tits because frankly I feel a bit like Beavis and Butthead when they discussed the planet Uranus. I have the urge to emphasize that I am talking about BIRDS, (in the UK they wouldn't be assured by that addition either). So for the record, I am going to keep on talking about tits and mind you I not talking about boobies.

In our backyard there was one, he was browsing through the gardens with a bunch of great tits, always waiting for them to get their share and then helping himself with some food. But since a month or so I am seeing 2 blue tits with the gang of tits. He has found a friend- Yeyhey!
So now I have placed a birdhouse by the shed(facing east-2 metres high- not in the full sun) so I am hoping that it will result in lots of fun watching their kids grow up(assuming they're a couple). If I could I would put up tons of birdhouses. but apparently they don't like overcrowdedness, and I might end up with tons of empty ones. So I put my bet on one for starters!
When I see the birdhouse I think of my granddad. I gave him a birdhouse of cardboard once. I was 9 years old or so, and I now recall they lived on the 5th floor of a flat. No bird ever came near that house. But they adored it I am sure of it! There is something promising about a birdhouse. It has the potential to bring nature close to you and perhaps you get to see the sweet little birds grow up. There's cuteness, cosyness and a good-old-times-feel in them.
Right now I am working on my drawing about these 2 blue tits.

Pictured here is the blue tit that joined the Great Tit Gang.

*******

Pimpelmeesjes zijn schattig, niet zo brutaal als de Koolmezen maar toch leuk om te bekijken en lekker actief. In onze achtertuin zat er een die met een bende koolmezen de tuinen af struinde. Hij wachtte altijd netjes op zijn beurt tot de koolmezen genoeg hadden. Maar sinds een tijdje heeft hij een vriendinnetje erbij. Yeyhey! Dus ik heb snel een vogelhuis tegen de schuur gehangen(2 meter hoog, uitkijk op het oosten en niet in de volle zon) dus nu hoop ik dat dit zal resulteren in een hoop kijkplezier als ik de kleintjes op zie groeien. (aangenomen dat het een stelletje is)

Als ik kon dan hing ik de tuin vol met huisjes. Maar blijkbaar zijn vogels niet zo gediend van overbevolking wat er toe kan leiden dat ik met 100 lege huizen zit. Dus ik zet mijn geld om te beginnen in op 1 huis. Als ik vogelhuisjes zie dan denk ik aan mijn opa. Ik heb hem toen ik 9 was een kartonnen vogelhuisje gegeven. Later bedacht ik me dat ze in een flat op de 5e verdieping of zo woonde, dus het huisje was leeg. Maar ik weet dat ze het een geweldig huisje vonden! er zit iets veelbelovends in zo'n huisje. Het heeft de mogelijkheid de natuur heel dicht bij je te laten komen. En biedt je de kans misschien kleine vogeltjes te zien. Er zit iets liefs, knus en goeie-ouwe-tijd-achtigs in vogelhuisjes. Ik ben op dit moment bezig de vogeltjes samen in een nieuw werk te zetten.

Hierboven de Pimpelmees die zich bij de bende mezen heeft gevoegd.

2 comments:

kraplap said...

I houd van die meesjes; kan er uren naar kijken. Het pimpeltje is ook mijn favoriet. Het matkop meesje dat we hier ook hebben is nog schuwer en kleiner. Ik probeer al een hele tijd om er foto's van te maken, maar ze zijn me altijd te vlug af.

Sigmosaics said...

Yeah for tits!! such cute and lovely little birdies .. it's wonderful to see such a gorgeous one visiting your back yard :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails