Tuesday, January 27, 2009

A work in Progress


Currently I am working on a series of portraits of the most under-valued, friendliest bird that trolls around in my back yard: My friend, the Blackbird. This little fellow needs a series of I think 4-5 portraits that I am considering to be printed on canvas. This is my first one. And his MirthQuake story goes like this:


Together with my pal the blackbird I am taking a break from illustrating. He just enjoyed the leftovers of my lunch. And now we’re having a moment together. With some friends you don’t have to speak to know exactly what’s on the other one’s mind. Around us a couple of blue tits are making a fuss over nothing, but we don’t care. He’s sitting outside, a few meters away from me. I am inside because I don’t have a coat like he does. With one leg up he stretches his wings and rearranges his feathers telling me it’s time to get back to work. He hops off the fence into the yard and gets to work. He’s right, I finish my tea. We’ll meet again, same time - same place, tomorrow.


Ik ben momenteel bezig met een serie over de meest ondergewaardeerde meest sympathieke vogel die zich in mijn achter tuin bevindt. Mijn vriendje. De merel. Ik maak een serie van ik denk 4-5 portretjes van dit kereltje. Ik wil ze misschien op canvas laten printen. Dit is mijn eerste en dit is zijn speciale vogel verhaaltje:

Samen met mijn maatje de Merel ben ik even aan het pauzeren van mijn illustreerwerk. Hij heeft net de restjes van mijn lunch gegeten. En nu hebben we even een moment samen. Met sommige vrineden hoef je niet veel te zeggen om precies te weten waar de ander aan denkt. Om ons heen zijn een stel pimpelmezen een hoop herrie om niets aan het maken, maar dat interesseert ons niet. hij zit buiten, een paar meter van mij vandaan, ik zit binnen omdat ik niet zo'n jas als hij heeft heb. Met een pootje omhoog rekt hij zijn vleugels uit en herschikt zijn veertjes alsof hij me wil vertellen dat het tijd is om aan de slag te gaan. Hij hupst van het hek in de tuin en gaan aan het werk. Hij heeft gelijk, ik drink mijn thee op. We zien elkaar dezelfde tijd en plek, morgen weer!

7 comments:

Star of the East said...

Sounds like a great friend, love his portrait!

Heli said...

Animals are the best friends they say!
Great portrait :)

Kreativlink said...

What a beautiful post! :)

antigoni said...

cute friend!!!

karuski said...

Lovely story! Would be nice to see the whole series at some point:)

-minna

kraplap said...

zier er goed uit ! Ik vind merels zo leuk; kijk graag naar ze wanneer ze mijn tuin omspitten

X by Leina Neima said...

So warm and lovely story :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails